Site blog

Anyone in the world

Davranış, kişinin kendi kendini nasıl yönettiğini ifade eder. Günlük ortamlara ve durumlara tepki olarak eylemleri, tepkileri ve işleyişidir. Bu nedenle çocuk davranışları iyi bir şekilde gözlenmeli, uyum ve davranış bozuklukları gibi problemlerin erkenden önüne geçilmelidir.

Zor davranış, bir çocuğun günlük yaşamına müdahale eden davranışı tanımlamak için kullanılan bir terimdir. Meşgul ailelerin yaşamlarında düzeni ve yapıyı korumak ve çocukları başarıya hazırlamak için çocukların davranışlarını yönetmek çok önemlidir. Davranışsal zorlukların çoğu zaman diğer alanlardaki zorlukların / gecikmelerin göstergesi olabileceğinin farkında olmak önemlidir: öz düzenleme, duyusal işleme, alıcı ve / veya ifade edici dil, yürütme işlevi, sosyal beceriler ve planlama becerileri.

Davranış şunları içerir:

Öz düzenleme : Bir görev veya duruma uygun duygu, davranış, dikkat ve aktivite düzeyini elde etme, sürdürme ve değiştirme yeteneği.

Duyusal işleme : Çevrede ve kişinin kendi vücudunda duyusal uyarımın doğru şekilde işlenmesi.

Yönetici İşlevselliği : Üst düzey muhakeme ve düşünme becerileri.

Duygusal Gelişim / Düzenleme : Duyguyu algılama, düşünceyi kolaylaştırmak için duyguyu bütünleştirme, duyguları anlama ve duyguları düzenleme becerisini içerir.

Ebeveynler genellikle normal davranıştaki farklılıklar ile gerçek davranış problemleri arasındaki farkı söylemekte güçlük çekerler. Gerçekte, normal ve anormal davranış arasındaki fark her zaman net değildir; genellikle bir derece veya beklenti meselesidir. İnce bir çizgi genellikle normalden anormal davranışı ayırır, çünkü neyin "normal" olduğu çocuğun aynı yaştaki çocuklar arasında büyük farklılıklar gösterebilen gelişim düzeyine bağlıdır . Gelişim, bir çocuğun sosyal gelişiminin entelektüel gelişiminin gerisinde kalmasıyla da düzensiz olabilir veya bunun tersi de geçerlidir. Buna ek olarak, "normal" davranış kısmen meydana geldiği bağlam tarafından belirlenir - yani, belirli durum ve zamanın yanı sıra çocuğun kendi özel aile değerleri ve beklentileri tarafından da belirlenir.

Çocuk Davranışları Altındaki Nedenler İncelenmeli

Sağlık ve yaşam kalitesi: Zorlu davranış, bir çocuğu ve ebeveyn / bakıcıların sağlığını ve yaşam kalitesini ciddi şekilde etkileyebilir.

Riski azaltın: Zorlayıcı davranışla ilişkili bazı riskler, kendine zarar verme davranışını içerir (yabancı cisimlerin yutulması veya solunması, yere başın vurulması veya vücudun yere atılması dahil) ciddi yaralanmalara neden olabilir. Kaza sonucu yaralanma, saldırgan davranış sergileyen çocuklarda da yaygın bir sorundur, sadece onlar için değil, aynı zamanda ilgili ebeveynler ve bakıcılar için de.

Diyet eksiklikleri: Zıt davranış, diyet yetersizliklerine, kilo kaybına veya obeziteye neden olabilir.

Sosyal izolasyon: Davranış bozukluğu genellikle sosyal izolasyona yol açabilir.

Okul geçişi: Sosyal izolasyonlar muhtemelen onun refah duygusunu ve okula geçişini etkileyecektir.

Zihinsel sağlık sorunlarını azaltın: Araştırmalar, sosyal beceri eksikliğinin erken yaşlardan itibaren yalnızlığa ve depresyona yol açabileceğini de öne sürüyor.

Olgunluk: Bir kişinin nasıl davrandığı, olgunluğunun doğrudan bir yansımasıdır.

Üç Tür Çocuk Davranışı

Bazı ebeveynler, üç genel davranış türünü değerlendirmeyi yararlı bulmaktadır:

Bazı davranış türleri istenir ve onaylanır. Ödev yapmayı, kibar olmayı ve ev işleri yapmayı içerebilir. Bu eylemler övgüleri özgürce ve kolayca alır.

Diğer davranışlar cezalandırılmaz, ancak hastalık zamanları (bir ebeveynin veya bir çocuğun) veya stres (örneğin bir hareket veya yeni bir kardeşin doğumu) gibi belirli koşullar altında tolere edilir. Bu tür davranışlar, ev işleri yapmama, gerileyen davranışlar (bebek konuşması gibi) veya aşırı derecede ben merkezli olmayı içerebilir.

Diğer türden davranışlar tolere edilemez veya desteklenmemelidir. Çocuğun, aile üyelerinin ve diğerlerinin fiziksel, duygusal veya sosyal refahına zarar veren eylemleri içerir. Çocuğun entelektüel gelişimine müdahale edebilirler. Kanun, etik, din veya sosyal adetler tarafından yasaklanmış olabilirler. Çok saldırgan veya yıkıcı davranışlar, açık ırkçılık veya önyargı, hırsızlık, okuldan kaçma, sigara veya madde bağımlılığı, okul başarısızlığı veya yoğun kardeş rekabeti içerebilirler.

Davranış Bozukluğu Olan Çocuklarda Gözlenebilecekler

  •  Kolayca sinirlenir.
  •  Ebeveyn veya yetişkin isteklerine muhalefet gösterir.
  •  Sık sık öfke nöbetleri geçirin.
  •  Uzun süren öfke nöbetleri vardır.
  •  Disiplin etmek zordur.
  •  Tipik davranış stratejileri etkisizdir.
[ Modified: Wednesday, 7 July 2021, 1:31 PM ]
 
Anyone in the world

Oyun, normalde zevkle ilişkilendirilen kendi kendini motive eden faaliyetlere gönüllü olarak katılmaktır. Oyun; eğlenceli, taklit veya hayali, yapıcı, kişiler arası (başkalarıyla oyun) veya içsel (tek başına oyun) etkileşimlerden oluşabilir. Oyun, çocukların çevreyi, bedenlerini ve çevrelerindeki dünyadaki yerlerini öğrenmelerinin bir yoludur.

Sosyal beceriler, başkalarıyla etkileşim ve iletişim kurmak için her gün kullandığımız becerilerdir. Konuşma, jest, yüz ifadesi ve beden dili gibi sözlü ve sözlü olmayan iletişimi içerir. Bir kişi, sosyal durumlarda nasıl davranacağına dair bilgiye sahipse ve başkalarıyla iletişim kurarken hem yazılı hem de sözlü kuralları anlıyorsa güçlü sosyal becerilere sahiptir.

Oyun ve sosyal beceriler şunları içerir:

  • Oyun becerileri (akranlarla olduğu kadar tek başına)
  • Sosyal Beceriler (akranlarla)
  • Sosyal iletişim

 Oyun ve sosyal beceriler neden önemlidir?

Oyun, çocukların öğrenmesinin bir yoludur. Erken çocuklukta "özgür" veya yapılandırılmamış oyun, çocukların dünyayı öğrenmeleri için önemlidir. Oyun aynı zamanda sosyal becerilerin de gelişebileceği bir seçenektir. Çocuklar büyüdükçe, kurallarla oyunlar kurarak toplumsal kuralları, kazanmayı, kaybetmeyi ve “adil oynamayı” öğrenirler. Ayrıca, bir konu ve mekan hakkında iyi şeyler yapmak için dürtülerini kontrol etmeyi, müzakere etmeyi ve problem çözmeyi öğrenirler. Her şeyden önce, eğlenmek ve rahatlamak için oyuna ihtiyaçları vardır.

Sosyal beceriler, bir bireyin başkalarıyla olumlu etkileşimlere sahip olmasını ve sürdürmesini sağlamak için hayati önem taşır. Bu becerileri kullanma ve dostlukların sürdürülmesi büyük önem taşımaktadır. Sosyal etkileşimler her zaman sorunsuz yürümez ve bir bireyin, etkileşimlerde zorluklar ortaya çıktığında uygun stratejileri uygulayabilmesi gerekir. Kişilerin başkalarının nasıl hissettiğine anlayışlı ve şefkatli bir şekilde karşılık vermesine olanak tanıdığı için, bireylerin 'empati' sahibi olmaları (yani kendini başka birinin yerine koyup duygularını tanıma) önemlidir.

Bir çocuk oyun ve sosyal becerilerde zorluk yaşadığında şunları fark edebilirsiniz:

  • Yetersiz dikkat ve konsantrasyon
  • Öğeyle gerçekten oynamadan bir aktiviteden diğerine geçme
  • Sıra / paylaşımda zorluklar
  • Bir oyunu 'kaybettiğinde' üzülme
  • Başkalarının farkında olmama ve başkalarının duygularını sözlü ve sözlü olmayan ipuçlarına dayanarak okuyamama
  • Duyguları ifade etmekte / düzenlemekte güçlük çekme
  • Arkadaşlık kurma ve sürdürmede zorlanma
  • Yetişkinlerle oynama isteği 
  • Yalnız oynamayı tercih etme
  • Bir konuşma konusunu sürdürememe veya bir konuşma sırasında alakasız yorumlar yapma
  • Bir sohbette 'size' konuşmak yerine iki yönlü bir sohbete katılmak
  • Eylemlerinin sonuçlarını anlayamamak


[ Modified: Wednesday, 31 March 2021, 4:07 PM ]
 
Picture of Başak Büşra Berber
by Başak Büşra Berber - Friday, 26 March 2021, 1:40 PM
Anyone in the world

Okul öncesi hazırlık (aynı zamanda anaokuluna hazırlık olarak da adlandırılabilir), bir çocuğun okul öncesi ortamına, rutinlerine ve beklentisine sorunsuz ve başarılı bir geçiş ve entegrasyon yapmaya hazır olmasını ifade eder. Okul öncesi, anaokulu veya kreş hangisi olursa olsun farklı bir ortamı işaret eder. Beceri beklentileri, iyi kurulduğunda hem öğretmenlerden hem de çocuklardan öğrenmeyi kolaylaştıran sosyal, dil, oyun, fiziksel ve öz bakım yeteneklerini içerir. Biraz aktif planlama ile ebeveynler okul öncesi hazırlık konusunda yardım alabilirler.

Okul Öncesi Hazırlık Neden Önemlidir?

Okul öncesi hazırlık için yapı taşı becerilerinin geliştirilmesi, okul öncesi öğretmenlerinin bir çocuğun sosyal etkileşim, oyun, dil, duygusal gelişim, fiziksel beceriler, erken okuryazarlık, aritmetik ve ince motor becerileri alanlarında becerilerini genişletmesine ve daha da geliştirmesine olanak tanır. Okul öncesi programına girişten önce bu becerilere temel oluşturulması, genellikle çocuğun okul öncesi ortama daha başarılı bir giriş yapmasını sağlar.

Bu, arkadaş edinme ve onları korumadaki sosyal etkileşimi, öz bakım becerilerini (tuvalet ve beslenme çantalarını bağımsız olarak yönetebilme gibi), hayal kırıklığına yaşa uygun tepkiler göstermek ve öfke nöbetlerini kontrol etmek için duygusal düzenlemeyi, oyun olarak yetkin fiziksel becerileri yansıtabilir. Akranlarıyla (hem bağımsız olarak hem de tek başına) etkileşimde bulunmanın yanı sıra hem dinleme (örn. grup oyunu talimatları) hem de konuşma (arkadaşlarıyla) için dil becerileriyle meşgul olmayı kazandırır.

Okul Öncesi Hazırlık Gerekli Yapı Taşları Nelerdir?

Öz düzenleme: Bir göreve veya duruma uygun duygu, davranış, dikkat ve etkinlik düzeyini elde etme, sürdürme ve değiştirme becerisidir.

Duyusal işleme: Çevrede ve kişinin kendi vücudunda dikkat, davranış ve öğrenmeyi etkileyen duyusal uyarımın doğru şekilde işlenmesi.

Alıcı dil (anlama): Grup yönergeleri ve akran etkileşimi için sözlü dili (kelime bilgisi, talimatlar, sorular, kavramlar) anlama.

İfade edici dil (dili kullanma): Yaşa uygun dilbilgisine (örneğin 'o' zamirlerini doğru şekilde kullanma) ve kelime sırasına sahip cümleleri oluşturmak, belirli kelimeleri kullanmak ve basit bir hikaye anlatmak.

Artikülasyon: Bireysel sesleri kelime ve cümlelerde açıkça telaffuz etme yeteneği.

Yönetici İşlevselliği: Daha yüksek düzeyde akıl yürütme ve düşünme becerileri (örneğin, istenen yapının nasıl yapılacağını bulmak, malzemeleri toplamak ve süreçteki zorlukların üstesinden gelmek).

Duygusal gelişim / düzenleme: Duyguyu algılama, düşünceyi kolaylaştırmak için duyguyu bütünleştirme, duyguları anlama ve duyguları düzenleme becerisi. Aynı zamanda yaşa uygun bir şekilde bir hayal kırıklığına yanıt vermek ve öfke nöbetlerini 'kontrol altına almak' veya bir üzüntüden hızla iyileşmek anlamına gelir.

Sosyal beceriler: Başkalarıyla karşılıklı etkileşime girme (sözlü veya sözlü olmayan), başkalarıyla uzlaşma ve sosyal normları tanıyıp takip edebilme becerisiyle belirlenir.

Planlama ve sıralama: İyi tanımlanmış bir sonuç elde etmek için sıralı çok adımlı görev / aktivite performansı.

Okul Öncesi Hazırlık Eğitimi ile Eğlenmek

Büyük güne hazırlanmak için önceki haftalarda yapabileceğiniz çok şey var. Ancak çabalarınızı düşük tutmaya çalışın. Bu dönüm noktasından çok büyük bir anlaşma yaparsanız, çocuğunuz heyecanlanmaktan çok endişelenebilir. Eğlenceye odaklanmanızı sağlayacak bazı fikirler bulabilirsiniz.

Okul öncesi fikrini keşfetmek için hayali oyunu kullanın.

Sırayla ebeveyn, çocuk ve öğretmen olun. Annenize ve / veya babanıza güle güle demek, ceketinizi çıkarmak, şarkılar söylemek, hikayeler okumak,  dışarıda oynamak ve kestirmek gibi yaygın günlük rutinleri uygulayın. Çocuğunuza, anaokulunun eğleneceği ve öğreneceği iyi bir yer olduğuna dair güvence verin. Sorularına sabırla cevap verin. Bu, çocukların kaygılarını azaltarak daha kontrollü hissetmelerine yardımcı olur.

Okul öncesi ile ilgili kitaplar okuyun.

 Okul başlamadan önce yaz boyunca çocuğunuzla paylaşmak için birkaç tane hikaye kitabı seçin. Hikaye ve karakterlerin nasıl hissettiği hakkında konuşun. Çocuğunuzun nasıl hissettiğini sorun.

Kendi kendine yardım becerilerini geliştirerek bir oyun yaratın.

Bu beceriler arasında ceketinin fermuarını açmak, ceketini bir kancaya asmak, sırt çantasını takmak, ayakkabılarını bağlamak yer almaktadır. Örneğin, çocuğunuzla ayakkabılarını ne kadar çabuk giyebileceğini görmek için bir "yarış" yapmak isteyebilirsiniz. Birlikte okul oyunu oynadığınızda, çocuğunuza ceketini çıkarma, sırt çantasını fermuarlama gibi pratik yapma şansı verebilirsiniz. 

Yeni anaokulunuzda oynayın.

Çocuğunuzun anaokulunu birlikte ziyaret edin. Çocuğunuzla okulu ne zaman gezebileceğinizi sorun. Çocuğunuz programa başlamadan önce okul bahçesinde birkaç kez oynayın. Bu ziyaretler, çocuğunuzun bu yeni ortamda rahatlığını ve güvenini arttırır.


[ Modified: Friday, 26 March 2021, 1:45 PM ]
 
Picture of Başak Büşra Berber
by Başak Büşra Berber - Monday, 15 March 2021, 1:12 PM
Anyone in the world

Çocuk gelişimi, her çocuğun doğduktan sonra yetişkinlik döneminin başlangıcına kadar yaşadığı fiziksel, duygusal, düşünce ve dil değişikliklerinin sırasına işaret eder. Bu süreçte çocuk, ebeveynlerine karşı bağımlılıktan bağımsızlığını artırmaya doğru ilerler. Çocuk gelişimi, genetik faktörlerden (ebeveynlerinden aktarılan genler) ve doğum öncesi yaşamdaki olaylardan güçlü bir şekilde etkilenir. 

 Çocuk gelişimi neleri içerir?

Çocuk gelişimi, bir çocuğun aşağıdakilerdeki gelişim dahil olmak üzere yaşam süresi boyunca ustalaştığı tüm becerileri kapsar:

  • Biliş - öğrenme ve problem çözme yeteneği
  • Sosyal etkileşim ve duygusal düzenleme - başkalarıyla etkileşim ve özdenetim konusunda ustalaşma 
  • Konuşma ve Dil - dili anlamak ve kullanmak, okumak ve iletişim kurmak
  • Fiziksel beceriler - ince motor (parmak) becerileri ve kaba motor (tüm vücut) becerileri
  • Duyusal farkındalık - kullanım için duyusal bilgilerin kaydı

Çocuk gelişimi neden önemlidir?

Çocuk gelişimini gözlemlemek ve izlemek, çocukların 'gelişimsel dönüm noktalarına' ulaşmalarını sağlamak için önemli bir araçtır. Gelişimsel kilometre taşları (aşağı yukarı tüm çocuklar için aynı zamanda ustalaştığına inanılan, ancak kesin olmaktan çok uzak olan gelişimsel becerilerin bir listesi) ideal gelişim için faydalı bir kılavuz görevi görür.

Bir çocuğun belirli yaş belirteçlerinde gelişimsel ilerlemesini bu gelişigüzel zaman dilimlerine göre kontrol ederek, çocuğun yaşına göre kabaca "yolda" olduğundan emin olmak için bir "kontrol" sağlar. Değilse, gelişimsel kilometre taşlarının bu kontrolü, gelişimdeki herhangi bir hıçkırığın erken tespitinde yardımcı olabilir. Bu 'kontrol' genellikle çocuk / anne hizmetleri ve çocuk doktorları aracılığıyla bebek ve yeni yürümeye başlayan çocuk olarak ve daha sonra okul öncesi ve okul dönemi becerileri değerlendirmeleriyle gerçekleştirilir.

Gelişimsel zorlukların mümkün olan en erken tespiti (ve uygunsa erken müdahale tedavisi), bu gelişimsel noktaların çocuğun beceri gelişimi ve ardından güvenleri üzerindeki etkisini en aza indirmede yardımcı olabilir veya gelecekteki olası bir teşhisin göstergesi olarak hizmet edebilir.

Gelişimsel dönüm noktası kontrol listeleri veya çizelgeleri, belirli bir yaş aralığı için neyin 'normal' olduğuna dair bir kılavuz olarak kullanılır ve bir çocuğun gecikebileceği herhangi bir alanı vurgulamak için kullanılabilir. Bununla birlikte, çocuk gelişiminin öngörülebilir bir sıralaması olsa da tüm çocukların gelişimsel yolculuklarında ve birçok gelişimsel dönüm noktasını karşıladıkları zaman çerçevelerinde benzersiz olduğunun farkında olmak önemlidir.

Çocuk Gelişiminde Sorunlar:

Çocuk gelişiminde sorunlar şu nedenlerle ortaya çıkabilir: genetik, doğum öncesi koşullar, belirli bir tanı veya tıbbi faktörlerin varlığı ve / veya yardımcı uyaranlara fırsat. En uygun profesyonel tarafından yapılan spesifik değerlendirme (başlangıçta pratisyen hekim veya pediatrist ve daha sonra Mesleki Terapist, Konuşma Terapisti, Psikolog ve / veya Fizyoterapist olabilir) gelişimsel sorunlar ve endişenin kapsamı hakkında netlik sağlayabilir. Çocuk gelişimi süreci, aynı anda gelişen birden fazla beceriyi içerdiğinden, birden çok profesyonele danışmanın faydası olabilir.

Gelişimsel zorlukların üstesinden gelmek, gelişimin kolaylığını ve hızını en üst düzeye çıkarmak, bir çocuğun yetenekleri ile aynı yaşlı akranlarının yetenekleri arasında ortaya çıkan boşluğu, çocuğun kendine olan güveni ve çocuğun ebeveynlerinin karşılaşabileceği hayal kırıklığını en aza indirmek için çok önemlidir. 

[ Modified: Wednesday, 31 March 2021, 4:06 PM ]
 
Anyone in the world

Etkili çalışma becerilerine sahip olmak akademik yolculukta göz ardı edilebilirken, bunun iyi öğrencileri harika öğrenciler haline getirmenin devrilme noktası olduğunu gördük. İşte çocuğunuz için onu verimli bir okul yılına hazırlamanıza yardımcı olacak 10 çalışma alışkanlığı.

10 Çalışma Alışkanlığı

1. Organize Olun

Ev ödevi, testler ve ders dışı aktiviteler arasında, şeylerin çatlaklardan kayması çok kolaydır. Bir planlayıcı, çocuğunuzun her şeyi organize etmesine yardımcı olabilir. Öğrenciler ödevleri, randevuları ve yapılacaklar listelerini yazmalı, ardından yolda kalabilmek için günün hem başında hem de sonunda planlayıcıdaki öğeleri gözden geçirmelidir.

2. Beklentileri Bilin

10 çalışma alışkanlığı içerisinde 2. sırada beklentilerin tanımlanması yer alır. Öğrenciler nasıl ve neye not verileceklerine gelince hiçbir sürpriz yaşamamalıdır. Ortaokul ve lise ile çoğu öğretmen, dönem için rehber görevi görebilecek bir ders taslağı veya müfredat sağlayacaktır. Beklentiler net değilse, postayla kötü bir karne gelene kadar beklemeyin. Öğrenciniz, herhangi bir zamanda not verme ve ödevlerle ilgili sorularla öğretmenlere yaklaşırken rahat hissetmelidir. Eğer durum böyle değilse, ebeveyn olarak devreye girme zamanınız gelmiş olabilir.

3. Bir Çalışma Alanı Belirleyin

Evet, yerel bir kafede ders çalışmak iyi bir fikir gibi görünebilir, ancak sürekli olarak araya giren insanlar veya başka aksaklıklar varsa değildir. Evde bile televizyon karşısında ders çalışmak, oğlunuzun veya kızınızın zamanını en iyi şekilde kullanmasını sağlamaz. Çalışma süresi için sessiz, iyi aydınlatılmış ve sessiz bir alan sağlayarak çocuğunuza yardım edin. Bunu bir adım daha ileri götürün ve okul ödevleri bitene kadar cep telefonu veya sosyal medyaya izin verilmeyen bir "iletişim karartması" politikası uygulayın.

4. Bir Çalışma Planı Geliştirin

Öğrencilerin bir testin ne zaman yapılacağını, dahil edilecek soru türlerini ve işlenecek konuları bilmeleri gerekir. Öğrenciniz bir çalışma planı oluşturmalı ve hazırlanmak için bolca zaman ayırmalıdır. Sınava bir gece önce yoğun bir şekilde çalışmaktan daha kötü bir şey yoktur. Bir duvar takvimi satın alarak ve ondan son tarih veya sınava giden her gün için konular ve görevler atamasını isteyerek yardımcı olabilirsiniz. Her çalışma oturumu için hedefler belirlemek de başarının anahtarıdır.

5. Olumlu Düşün

Doğru zihniyette olmak büyük bir fark yaratabilir. Çocuğunuzu bir sınava çalışırken veya sınava girerken olumlu düşünmeye teşvik edin ve herhangi bir şekilde yıkıcı düşünmekten kaçının. Öğrencinizin, "Bu sınavdan iyi bir not almak için asla yeterli zamanım olmayacak" gibi olumsuz ifadeleri, "Hazırlanmam gerekenden daha geç başladım, ancak kapsamlı bir çalışma planı hazırladım ve yapacağım" gibi olumlu ifadelere dönüştürmesine yardımcı olun. 

6. Bir Çalışma Grubu Oluşturun

Gruplar halinde çalışmak, öğrencilere bir kavramı anlamakta zorlandıklarında yardımcı olabilir ve ödevleri tek başlarına çalışmaya kıyasla daha hızlı tamamlamalarını sağlayabilir. Katılımcılara maksimum fayda sağlamak ve dikkat dağınıklığını azaltmak için grupları küçük ve yapılandırılmış tutun.

7. Aktif Dinleme Pratiği Yapın

Bir eğitmen sunum yaparken öğrencilerin konsantre olmaları ve dikkat dağıtıcı şeylerden kaçınmaları önemlidir. Çocuğunuzla paylaşabileceğiniz bazı ipuçları şunları içerir: 

  • Yapılan ana noktalara odaklanmaya çalışın, konuşmacının ne söylediğini düşünün ve şeylerin nasıl söylendiğine dikkat edin (jestler, ses tonu, vb.). 
  • Dinlerken sorunlar hakkında konuşmaktan veya düşünmekten kaçınmalıdırlar. Bir öğretmen "Bu önemlidir" veya "Bunu tahtaya yazacağım" derse, öğrencilerin kavramı sınavda görme şansı yüksektir.

8. Test Alma Stratejilerini İnceleyin

Oğlunuzun veya kızınızın sınava girerken stresli hissetmesi normaldir. Bununla birlikte, stresi yönetmesine ve sınavda elinden gelenin en iyisini yapmasına yardımcı olacak bazı stratejiler vardır. Öncelikle, çocuğunuzun zamanında geldiğinden ve rahatlamaya çalıştığından emin olun. Öğrenciler sınavdaki tüm talimatları okuduğundan emin olmalı ve acele etmemek için hızlarını ayarlamalıdır. Çocuğunuzun, belirli konularda diğerlerinden daha rahat olabileceği için, eğer izin verilirse, bir testi atlamanın sorun olmadığını bilmesini sağlayabilirsiniz.

9. Aktif Okuyun

Öğrencilerin kendilerine ayrılmış bir kitap bölümünü gözden geçirmeleri ve okuduklarının ana noktalarını bilmemeleri çok kolaydır. Öğrencinizden, her pasajın ana fikrini not etmesini ve bilmediği kelime veya kavramlara bakmasını isteyerek aktif okuma alıştırması yapmasına yardımcı olun. Bölümün bir taslağını oluşturun veya elinizdeki kavramı haritalandırmaya yardımcı olan akış şemaları ve diyagramlar oluşturun. Her bölümden sonra, öğrencilerin kendi sözcükleriyle bir özet yazmalarını ve olası sınav sorularını bulmalarını sağlayın.

10. Geleceğe Bakın

Bazı öğrenciler için üniversite çok uzak bir gelecekte soyut bir olay gibi görünebilir, ancak gerçekte o kadar da uzak değildir. Erken başlamak, üniversiteye kabul sürecinde gezinmede çok yardımcı olabilir. 

Bu 10 çalışma alışkanlığı ile çocuğunuzun başarısını artırabilirsiniz. 

 
Picture of Başak Büşra Berber
by Başak Büşra Berber - Thursday, 18 February 2021, 5:29 PM
Anyone in the world

Çocuklar ve gençler görerek, duyarak, keşfederek, deneyerek ve sorular sorarak öğrenirler.  Oyunlaştırma (gamification) yoluyla çocuğunuzun öğrenmesini destekleyebilirsiniz.

Çocuğunuzun Öğrenmesindeki Rolünüz

Çocuklar ve gençler gözlemleyerek, dinleyerek, keşfederek, deneyerek ve sorular sorarak öğrenirler. Okula başladıktan sonra öğrenmeye ilgi duymak, motive olmak ve meşgul olmak çocuklar için önemlidir. Ayrıca neden bir şeyler öğrendiklerini anlamalarına yardımcı olabilir.

Çocuğunuz büyüdükçe, öğrenmesi için daha fazla sorumluluk almaktan, öğrenme ve etkinlik düzenlemeyle ilgili kararlar almaya dahil olmaktan keyif alır.

Öğrenme ve öğretme hakkında pek bir şey bilmediğinizi düşünseniz bile, çocuğunuz yıllar boyunca sizden öğrenmeye devam eder. Ve çocuğunuz ilk ve orta okula gittiğinde, çocuğunuzun öğrenmeye karşı olumlu bir tutumu olmasına yardımcı olabilirsiniz. Çocuklar farklı şekillerde öğrenirler - bazıları görerek, bazıları işiterek, bazıları okuyarak, bazıları da yaparak.

Bu aşamada  çocuklar hala oyun yoluyla öğrenmeyi tercih ederler. Oyunlaştırılmış eğitim, okuldaki resmi derslerin dengelenmesine yardımcı olur. Gamification ayrıca, çocuklara okulun rutin ve kurallarından sonra gevşeme şansı da verir.

Çocuklar ayrıca  nesneleri birçok farklı şekilde kullanarak öğrenirler. Çocuğunuz çeşitli malzemelerle deneyler yaparken , keşfederken ve yaratırken, set veya 'doğru' yanıtların olmadığı durumlarda problem çözmeyi öğrenir. Çocuklar sosyal becerilerle doğmazlar - tıpkı okumayı ve yazmayı öğrenmeleri gerektiği gibi onları da öğrenmeleri gerekir. Çocuğunuza diğer çocuklarla oynama şansı vermek,  onun başkalarıyla geçinebilmesi için ihtiyaç duyduğu becerileri geliştirmesi için harika bir yoldur.

Çocukların Öğrenmesi İçin İpuçları

  • Okul hakkında konuşarak çocuğunuzun ne yaptığına ve öğrendiğine ilgi gösterin.
  • Çocuğunuzla kafiye oyunları, harf oyunları, şekil ve sayı oyunları oynayın ve oyunlarda ve etkinliklerde sırayla pratik yapın.
  • Basit bir dil kullanın ve kelimeler ve kelime anlamlarıyla oynayın - örneğin, kelimelerin hecelerini alkışlayabilir veya kelime ilişkilendirme oyunları oynayabilirsiniz.
  • Kendi başına okuyabilse bile çocuğunuza okumaya devam edin.
  • Çocuğunuzun kitaplarda, televizyonda veya genel sohbetlerde birçok yeni kelimeyi duymasına ve görmesine izin verin ve kelimelerin ne anlama geldiğini konuşun.
  • Çocuğunuz için oyunlaştırma (gamification) fırsatlarını kullanın.
  • Çocuğunuzu birçok farklı etkinliği denemeye teşvik ederek neyin iyi olduğunu keşfetmesine yardımcı olun.

İlkokul çağındaki çocuğunuzun öğrenmesine yardımcı olacak bazı pratik ipuçları:

Çocuğunuz büyüdükçe daha bağımsız hale gelecektir. Öğrenmesine daha az katkıda bulunmanızı istiyor gibi görünebilir, ancak yine de sizin katılımınıza ve cesaretlendirmenize, sadece farklı şekillerde ihtiyacı vardır.

Çocuğunuz sizinle daha az bilgi paylaşıyor olsa bile, konuşmak istediğinde aktif olarak dinleyerek çocuğunuzun öğrendikleriyle ilgilendiğinizi bilmesini sağlayabilirsiniz. Bu, onun öğrenmesinin sizin için önemli olduğu ve yardım etmeye hazır olduğunuz mesajını gönderir.

Çocuğunuzla ne öğrendiği hakkında konuştuğunuzda, ne kadar bildiği yerine konuyu nasıl öğrendiğine odaklanmaya çalışın. Örneğin, 'Bu film projesi için hangi notu aldın?' yerine 'Bu kısa filmi yapmak için bir grupta çalışmak nasıl bir şeydi?' diyebilirsiniz. Çoğu çocuğun pek hoşlanmadıkları veya o kadar iyi olmadıkları bir veya iki alan vardır. Çocuğunuz ortaokula giderken, ilgilenmediği bir konuyu bırakmanın bir seçeneği olup olmadığı konusunda birlikte konuşabilirsiniz. Çocuğunuzun öğretmeni de size ve çocuğunuza bu konuda yardımcı olabilir.

Okul çağındaki büyük çocuğunuzun öğrenmesine yardımcı olacak bazı pratik ipuçları:

  • Çocuğunuzu yeni şeyler denemeye, hatalar yapmaya ve yeni deneyimler yoluyla kim olduğunu öğrenmeye teşvik edin. Yeni şeyler denediği için onu övmeye devam edin.
  • Çocuğunuzun faaliyetlerine ilgi gösterin. Örneğin, davul çalmaktan hoşlanıyorsa, ona çaldığı müziği ve sizin için çalmak isteyip istemediğini sorun.
  • Haberleri birlikte izleyin ve dünyada neler olduğunu konuşun.
  • Çocuğunuzun ödevi varsa, onu her gün aynı saatte ve belirli bir alanda, TV veya cep telefonu gibi dikkat dağıtıcı şeylerden uzakta yapmaya teşvik edin.
  • Çocuğunuzun dinlenmek ve oynamak için vakti olduğundan emin olun. Örneğin, çocuğunuz arka bahçede kitap okumak, fotoğraf çekmek veya topa oynamak isteyebilir.
  • Çocuğunuzun iyi bir uyku düzeni geliştirmesine veya sürdürmesine yardımcı olun.

Bazen çocuğunuzun, pratik yardımınız kadar, öğrenmek için duygusal desteğinize ihtiyacı olacaktır. İşte bazı fikirler:

  • Çocuğunuzun öğrenme görevleriyle boğuştuğu zamanlara duyarlı olmaya çalışın ve neye ihtiyacı olduğunu belirleyin.
  • Çocuğunuzun muhakemesine güvenin. Örneğin, bir temas sporu oynamaya veya yeni bir konu denemeye hazır olduğunu düşünüyorsa, yapmasına izin verin.
  • Çocuğunuzu bir bütün olarak kabul edin. Bu, bazı öğrenme alanlarında güçlü ve diğerlerinde o kadar güçlü olmadığını takdir etmek anlamına gelir.
  • Çocuğunuzun duygularına yanıt verin. Örneğin, yeni bir şeyde ustalaştığında heyecanını paylaşın ve sorun yaşadığında sabırlı olun.
  • Hem eğlenceli hem de zorlayıcı olan kendi öğrenme deneyimlerinize geri dönmeyi deneyin. Bu, çocuğunuzun deneyimini anlamanıza yardımcı olacaktır.
  • Çocuğunuzun yaşına uygun olarak gamification yani oyunlaştırma teknolojisinden yararlanın.

 
Picture of EMRAH DİREK
by EMRAH DİREK - Monday, 5 October 2020, 1:58 PM
Anyone in the world

Uzaktan Eğitimin Faydaları Nelerdir?

  • Eğitimde eşitlik sunar.
  • Fiziksel engeli bulunan öğrencilere eğitimde kolaylık tanır.
  • Bölgesel ve coğrafi engelleri ortadan kaldırır.
  • Her öğrencinin kendi hızında öğrenmesini sağlar.
  • Maliyetli eğitim seçenekleri sunar.

Uzaktan Eğitim İle Örgün Eğitim Arasındaki Fark Nedir?

Örgün eğitim ile uzaktan eğitim arasında yasal olarak hiçbir fark bulunmamaktadır. Uzaktan eğitim ile örgün eğitim veren kurumların dersleri aynıdır. Tek fark uzaktan eğitimde öğretim ortamının bağımsız olması, işlenen derslere katılma zorunluluğunun bulunmamasıdır.

Evde Eğitim, zamandan ve mekandan bağımsız şekilde öğrencinin ve öğretmenin okula gelme zorunluluğu olmaksızın,  bilgisayar teknolojileri vasıtasıyla tamamen sosyal ortamda işlenen dersleri işaret eder. Sesli ve canlı olarak işlenen dersler, katılımcının istediği zaman bunları tekrar izleyebileceği ve görüntüleyebileceği günümüz şartlarında eğitim-öğretimin hızla bilgisayar ortamına geçtiği akılcı ve yenilikçi bir eğitim sistemidir. Yıllardır ileri düzey gelişmiş ülkelerde uygulanan uzaktan eğitim, en yaygın eğitim sistemleri arasında yer almaktadır.

Uzaktan Eğitimin Avantajları

 Uzaktan Eğitim öğrenciyi merkeze alır.
 Eğitimde eşitlik sağlar.
√ Sağlık sorunu ile derslere katılamayan öğrencilere eğitim imkanı verir.
√ Geniş bir kitleyi kapsayan eğitim programıdır.
 Teknolojik aletlerden faydalanma imkanı tanır.
√ Zaman ve yer engelini ortadan kaldırır.
 Gelişmiş teknolojinin araçlarından faydalanma imkanı tanır
√ Klasik eğitimden yararlanamamış kişiler için alternatiftir.
√ 7/24 eğitim imkanı sağlar.
 Çalışmak zorunda olanların öğrenimini sürdürmesini sağlar.
√ Klasik eğitim sisteminin maliyetlerini ortadan kaldırır.
√ Öğretmen ve öğrenci arasında dinamik bir iletişim sağlar.

Evde Eğitim ve Ders İşleyişi

Uzaktan eğitimde genel olarak 3 farklı işleyiş yöntemi bulunmaktadır.


Online Ders

Sanal sınıf içerisinde ve ders anında, öğreten ve öğrenen aynı anda bulunur.

Offline Ders

Ders kitapları, ses ve video dosyaları gibi çeşitli materyallerin sunulduğu sistemdir. 

Karma Model

Online ve offline eğitimin aynı eğitim programı içerisinde uygulanmasıdır.

Uzaktan Eğitimin Faydaları Nelerdir?
  • Eğitimde eşitlik sunar.
  • Fiziksel engeli bulunan öğrencilere eğitimde kolaylık tanır.
  • Bölgesel ve coğrafi engelleri ortadan kaldırır.
  • Her öğrencinin kendi hızında öğrenmesini sağlar.
  • Maliyetli eğitim seçenekleri sunar.
Uzaktan Eğitim İle Örgün Eğitim Arasındaki Fark Nedir?

Örgün eğitim ile uzaktan eğitim arasında yasal olarak hiçbir fark bulunmamaktadır. Uzaktan eğitim ile örgün eğitim veren kurumların dersleri aynıdır. Tek fark uzaktan eğitimde öğretim ortamının bağımsız olması, işlenen derslere katılma zorunluluğunun bulunmamasıdır.





[ Modified: Thursday, 18 February 2021, 2:43 PM ]
 
Picture of EMRAH DİREK
by EMRAH DİREK - Monday, 5 October 2020, 1:33 PM
Anyone in the world

Evde Eğitim ve Eğitim Koçluğu Çalışmaları

Eğitim koçluğu; okullarda genellikle rehber öğretmen olarak da görülebilen, öğretmen ve öğrenci arasında karşılıklı gönüllülük ve güven üzerine inşa edilir. Eğitim koçluğunda öğrenci kendini daha iyi tanır, sahip olduğu meziyetlerini keşfeder. Hataları tecrübe olarak kabul ederken yeterliliğini artırır. Planlı gelişim ilişkisi ve bir iş birliği modeli sunan eğitim koçluğu sistemi evde eğitim ile de yeni bir boyut kazanmıştır. 

Uzaktan Eğitim'de Öğrenci Koçluğu

Uzaktan eğitime geçilen bu sürede koçluk eğitimleri de online olarak işlenmeye başladı. Evde Eğitim tarafından sunulan öğrenci koçluğunda, öğrenciler eğitim koçları ile online olarak görüşür ve fikir alışverişinde bulunur. Öğrenciler ve eğitim koçları ulaşılabilir hedefler ve olasılıklara odaklanarak gelişim ve öğrenme sürecine girer. Uzaktan eğitim sürecinde öğrenciler potansiyellerini keşfeder, kendisini daha iyi tanır ve hatalarından ders çıkararak yetkinliklerini geliştirir. İnternet olan her yerde ve her zaman online eğitimlerine devam edilebilir. 

Online koçluk eğitimi ile uzaktan eğitim ve canlı ders programları öğrencilere özel olarak hazırlanır. Eğitimler bireysel öğrenme hızına uygun şekilde tasarlanır. Eğitim istenilen zaman başlanıp, istenilen zamanda bırakılabilir. İstenilen zaman ve yerde, internete bağlı olan her cihazla eğitim alınabilir.

Eğitim Koçluğu Nedir?

√ Eğitim koçluğu sistemi, öğrencinin okul, aile ve sosyal yaşamanın olumlu yönde etkilenmesini hedeflerken, başından sonuna kadar gizlilik ve güven esasına dayanan bir süreçtir.
√ Uzaktan eğitim ile zamandan tasarruf ederek eğitimine devam eder.
√ Eğitim koçluğunda öğrenci kendini daha iyi tanır. Hatalarını tecrübe olarak kabul eder.
√ Bireyin arzu ettiği performans ve hedefe erişmek için öğrenci ve koç arasındaki çalışma programı dahilinde akademik başarı, eğitim hedeflerin yerine getirilmesinde ve öğrenci problemlerinin çözülmesinde anahtar yöntemler sunar.
√ Online eğitim ile öğrencinin istediği zaman ve saat ayarlanarak görüşme sağlanır.
 Eğitim koçu, öğrenciye odaklanarak öğrenci ve aile ile birlikte öğrencinin başarma isteğini artırıcı çalışmalar yapar. Çalışma programı oluşturulur, çalışma ortamı düzenlenir, sorunları ile ilgilenir. Öğrencinin ders başarısı takip edilir. Birlikte bilgisayar üzerinden ders çalışılır.

Neden Eğitim Koçluğu?

Öğrenci koçluğu sistemi; bir öğrenci ve bir koç arasında kurulan iletişimle eğitim ortamında  öğrencinin gelişimini desteklemeyi amaçlar. Koçluk öğrencinin; kendini tanımasına, kendisinde geliştirebileceği alanlara ilgili hedefler belirlemesine, öğrenme becerileri kazanmasına, sorumluluk duygusuna, organizasyonel beceriler geliştirmesine yardımcı olur. Öğrenciye karşılaşabileceği ya da yaşadığı problemlerle başa çıkmayı öğretmek temel hedefidir.

√ Öğrencinin okulu, ailesi, arkadaşları ve öğretmenleriyle ilişkilerini düzenler.

√  Hedef belirleyip, o hedefe yönelik harekete geçmesine yardımcı olur.

√ Öğrencilerde gözlemlenebilen disiplin problemlerini azaltır.

√ Öğrencinin zaman kullanım becerilerini geliştirir.

√ Haftada belirlenen online eğitim derslerine verdiği değeri gözleme şansı verir.

√ Yetenekli olduğu alanları saptar ve uygun mesleği seçmede yardımcı olur.

√ Öğrenciyi bir süre tanıdıktan sonra, ona özel öğrenme yöntemi bularak, öğrencinin okul başarısını artırır.


Eğitim Koçu ve Sorumlulukları

Koçluk hizmet alan öğrencilerin doğru sorular sormasını sağlamak eğitim koçunun birinci vazifesidir. Aşağıdaki konular koçluğa başlamak için kabul edilen kalıplardır. Bireye özgü cevaplandırılacak sorular da eklenebilir.

√ Okul başarısını gözlemek ve artırmak,
√ Sınav başarısını takip etmek ve notlarını yükseltmek,
√ Sınav ile ilgili kaygılarını en aza indirmek,
√ Aile içi iletişimde yaşanan sorunların azalması konusunda yardım etme,
√ Yetenekleri ve ilgileri tespit ederek etki altında bırakmadan mesleki yönlendirmede bulunma,
√ Kültürel-sosyal ve sanatsal faaliyetlere karşı ilgisini artırmak.

√ Arkadaş ilişkilerinde ve sosyal ilişkilerde iletişimin sağlıklı gelişimine yardımcı olma.


[ Modified: Thursday, 18 February 2021, 3:05 PM ]
 
Picture of EMRAH DİREK
by EMRAH DİREK - Monday, 5 October 2020, 1:20 PM
Anyone in the world

1. sınıftan başlayarak LGS hazırlık sürecine kadar öğrencilerin başarılarını destekleyen Evde Eğitim, farklı bileşenleriyle birlikte öğrencilerin yanında yer alır. Offline ve çevrimiçi ders içerikleriyle başarıya odaklanarak, hem sınavlara hazırlıkta hem de okulda öğrencilerin en büyük yardımcılarından biri olur. Mekan ve zaman zorunluluğunu ortadan kaldıran Evde Eğitim, dershane ve özel öğretmen kavramlarına yeni bir boyut kazandırır. 

Yeni Nesil Dershane

Eğitime, Evde Eğitim Dokunuşu



Okula Yardımcı

MEB müfredatına uygun olarak hazırlanan içeriklerle öğrencilerin okul başarıları desteklenir. LGS hazırlık sürecinin dışında 1. sınıftan itibaren öğrencilerin yanında yer alır.

e-Eğitim

Evde Eğitim, canlı ders seçeneklerinin yanında offline derslerle de öğrencilere sınırsız eğitim olanağı tanır. Böylece öğrenciler istedikleri yer ve zamanda öğrenmeyi deneyimler.

Kişiselleştirilmiş Eğitim

Her öğrencinin öğrenme hızı birbirinden farklıdır. Eğitim koçluğu desteğini de kullanan Evde Eğitim, öğrencilere özel olarak sunulan içeriklerle onlara, kendi hızlarında öğrenme imkanı tanır.


Profesyonel Ekip

Türkiye'nin en kalifiye ve deneyimli öğretmenleriyle birebir veya canlı ders alabilmek artık çok kolay! Ankara'nın en iyi kolejlerinde eğitim vermiş, soru ve kitap yazarı, alanında uzman öğretmenler tarafından hazırlanan içeriklerle öğrencilerin akademik başarıları artırılır.


Eğitim Koçluğu

Sınavlara hazırlık süreci uzun ve zahmetli bir yoldur. Evde Eğitim tarafından sunulan eğitim koçluğu sistemiyle hem veliler hem de öğrenciler için sınav ve okul stresi en aza iner. Birebir öğrenci takibi ve kişiselleştirilmiş eğitim deneyimiyle öğrenmek çok daha eğlenceli bir hale gelir.


Esnek Eğitim

e-Eğitim ile öğrenciler sınırsız öğrenme ve deneyimlemenin tadını çıkarabilirler. Tamamen kendi istedikleri zamana göre ayarlanan ders programlarıyla, kendi çalışma düzenlerini oluşturabilmeleri mümkün.


Dijital Eğitim

Tab videolar, online deneme sınavları ve ders içerikleriyle Evde Eğitim, geniş dijital ders ağı sunar. Canlı derslerin yanında offline ders içerikleriyle de sınırsız eğitim imkanı tanır.




[ Modified: Thursday, 18 February 2021, 2:55 PM ]
 
Picture of EMRAH DİREK
by EMRAH DİREK - Monday, 5 October 2020, 1:06 PM
Anyone in the world

Çocukların devlet ya da özel okula gitmesinin yanında evde eğitim desteği de öne çıkan seçenekler arasında yerini alıyor. Evde Eğitim sayesinde herhangi bir özel ders ya da dershane ortamına ihtiyacı kalmadan öğrencilerin başarıları da desteklenebiliyor. Canlı dersler, etkileşimli içerikler, tab videolar ve düzenli olarak gerçekleştirilen online deneme sınavları ile öğrencilerin gelişimleri desteklenir.


Evde Eğitim Neden Tercih Edilmeli?

Ailelerin çocukları için evde eğitimi seçme sebepleri;
 Okulların birçoğundaki verimsiz öğrenme ortamı,
 Çocuğun karakterine ve ahlakına yön verme isteği,
 Mevcut okullarla ilgili diğer sorunlar,
 Nakil ve uygunluk durumu,
 Çocuğun istenilen okula gidememesi,
√ Okul derslerine yardımcı olunarak başarıyı artırma isteği,

√ Sınavlara hazırlık.

Evde Eğitimin Faydaları Nelerdir?

Evde eğitim sayesinde mekan ve zaman sınırlandırması ortadan kalkar. İnternet erişimi olan ve akıllı cihazlardan yardım alınarak Evde Eğitim imkanlarından yararlanılabilir. Evden eğitim, internet üzerinden online imkan sağladığı için ihtiyaç duyulan sadece aktif bir internet bağlantısı. Akıllı telefon, tablet ve bilgisayar aracılığı ile eğitimlere ulaşmak son derece kolaydır.

Evde eğitim aynı zamanda özel derse göndermede bulunur. Araştırmalar gösteriyor ki sınıflardaki öğrenci sayısı ne kadar az ise öğrenme de o kadar iyi olur. Evde Eğitim öğrenciler ile birebir ilgilenebiliyor ve  öğretmenler öğrencilerin ileri seviyedeki alana geçmeden önce kavram ve beceri üzerinden uzmanlaştığından emin oluyor. Öğrenmenin tam anlamıyla gerçekleştiğini garantiliyor. 


Evde eğitimin üzerine yapılan istatistik çalışmalara göre, evde eğitim anlayışı birçok durumda faydalı sunar. Evde eğitim alan öğrenciler akranlarından daha başarılı olur. Evde eğitim desteği alan öğrencilerin sınav sonuçları, hem devlet hem de özel okula giden öğrencilerden çok daha yüksek olduğu belirlenmiştir. 

Evde eğitim, öğrencinin öğrenme sürecini çocukların özel eğitim ihtiyacına uygun hele getirir. Eğitim koçları tarafından öğrencilerin dayanma sınırları, ilgileri ve öğrenme biçimlerine göre değerlendirilip şekillendirilir. Evde eğitim, öğrencilerin kapasitelerini maksimuma çıkarır. Zayıflıklarını güçlendirir ve yetenekli ya da ilgili olduğu özel alanlara odaklanmasına fırsat verir. Öğrenciyi bir şeyleri öğrenmek için oldukça motive eder ve öğrenme azmini geliştirir.

Evde eğitim gören öğrenciler derslerden sıkılmaz. Öğrenme özellikle öğrencilere uygun hale geldiği için, öğrenciler sürekli  öğrenme için çaba gösterir. Evde eğitim öğrenciyi not kaygısı olmadan tamamen bilgiye ulaştırır.

Evde eğitim güvenli öğrenme sağlar. Evde eğitim alan çocuklar, herhangi bir yere gitme zorunluluğu olmadan evlerinden özel ders ya da dershane ihtiyaçlarına cevap alırlar.

Evde eğitim aileye bağlı ve güven duygusu kazandırır. Çocuklar ile sürekli iletişim içinde olmak ve onların ihtiyaçlarına ve sorunlarına anında karşılık vermek, çocukları aileye karşı bağlı hale getirir ve güven duygusu daha çok oluşur.


[ Modified: Thursday, 18 February 2021, 2:57 PM ]