Blog entry by Başak Büşra Berber

Anyone in the world

Davranış, kişinin kendi kendini nasıl yönettiğini ifade eder. Günlük ortamlara ve durumlara tepki olarak eylemleri, tepkileri ve işleyişidir. Bu nedenle çocuk davranışları iyi bir şekilde gözlenmeli, uyum ve davranış bozuklukları gibi problemlerin erkenden önüne geçilmelidir.

Zor davranış, bir çocuğun günlük yaşamına müdahale eden davranışı tanımlamak için kullanılan bir terimdir. Meşgul ailelerin yaşamlarında düzeni ve yapıyı korumak ve çocukları başarıya hazırlamak için çocukların davranışlarını yönetmek çok önemlidir. Davranışsal zorlukların çoğu zaman diğer alanlardaki zorlukların / gecikmelerin göstergesi olabileceğinin farkında olmak önemlidir: öz düzenleme, duyusal işleme, alıcı ve / veya ifade edici dil, yürütme işlevi, sosyal beceriler ve planlama becerileri.

Davranış şunları içerir:

Öz düzenleme : Bir görev veya duruma uygun duygu, davranış, dikkat ve aktivite düzeyini elde etme, sürdürme ve değiştirme yeteneği.

Duyusal işleme : Çevrede ve kişinin kendi vücudunda duyusal uyarımın doğru şekilde işlenmesi.

Yönetici İşlevselliği : Üst düzey muhakeme ve düşünme becerileri.

Duygusal Gelişim / Düzenleme : Duyguyu algılama, düşünceyi kolaylaştırmak için duyguyu bütünleştirme, duyguları anlama ve duyguları düzenleme becerisini içerir.

Ebeveynler genellikle normal davranıştaki farklılıklar ile gerçek davranış problemleri arasındaki farkı söylemekte güçlük çekerler. Gerçekte, normal ve anormal davranış arasındaki fark her zaman net değildir; genellikle bir derece veya beklenti meselesidir. İnce bir çizgi genellikle normalden anormal davranışı ayırır, çünkü neyin "normal" olduğu çocuğun aynı yaştaki çocuklar arasında büyük farklılıklar gösterebilen gelişim düzeyine bağlıdır . Gelişim, bir çocuğun sosyal gelişiminin entelektüel gelişiminin gerisinde kalmasıyla da düzensiz olabilir veya bunun tersi de geçerlidir. Buna ek olarak, "normal" davranış kısmen meydana geldiği bağlam tarafından belirlenir - yani, belirli durum ve zamanın yanı sıra çocuğun kendi özel aile değerleri ve beklentileri tarafından da belirlenir.

Çocuk Davranışları Altındaki Nedenler İncelenmeli

Sağlık ve yaşam kalitesi: Zorlu davranış, bir çocuğu ve ebeveyn / bakıcıların sağlığını ve yaşam kalitesini ciddi şekilde etkileyebilir.

Riski azaltın: Zorlayıcı davranışla ilişkili bazı riskler, kendine zarar verme davranışını içerir (yabancı cisimlerin yutulması veya solunması, yere başın vurulması veya vücudun yere atılması dahil) ciddi yaralanmalara neden olabilir. Kaza sonucu yaralanma, saldırgan davranış sergileyen çocuklarda da yaygın bir sorundur, sadece onlar için değil, aynı zamanda ilgili ebeveynler ve bakıcılar için de.

Diyet eksiklikleri: Zıt davranış, diyet yetersizliklerine, kilo kaybına veya obeziteye neden olabilir.

Sosyal izolasyon: Davranış bozukluğu genellikle sosyal izolasyona yol açabilir.

Okul geçişi: Sosyal izolasyonlar muhtemelen onun refah duygusunu ve okula geçişini etkileyecektir.

Zihinsel sağlık sorunlarını azaltın: Araştırmalar, sosyal beceri eksikliğinin erken yaşlardan itibaren yalnızlığa ve depresyona yol açabileceğini de öne sürüyor.

Olgunluk: Bir kişinin nasıl davrandığı, olgunluğunun doğrudan bir yansımasıdır.

Üç Tür Çocuk Davranışı

Bazı ebeveynler, üç genel davranış türünü değerlendirmeyi yararlı bulmaktadır:

Bazı davranış türleri istenir ve onaylanır. Ödev yapmayı, kibar olmayı ve ev işleri yapmayı içerebilir. Bu eylemler övgüleri özgürce ve kolayca alır.

Diğer davranışlar cezalandırılmaz, ancak hastalık zamanları (bir ebeveynin veya bir çocuğun) veya stres (örneğin bir hareket veya yeni bir kardeşin doğumu) gibi belirli koşullar altında tolere edilir. Bu tür davranışlar, ev işleri yapmama, gerileyen davranışlar (bebek konuşması gibi) veya aşırı derecede ben merkezli olmayı içerebilir.

Diğer türden davranışlar tolere edilemez veya desteklenmemelidir. Çocuğun, aile üyelerinin ve diğerlerinin fiziksel, duygusal veya sosyal refahına zarar veren eylemleri içerir. Çocuğun entelektüel gelişimine müdahale edebilirler. Kanun, etik, din veya sosyal adetler tarafından yasaklanmış olabilirler. Çok saldırgan veya yıkıcı davranışlar, açık ırkçılık veya önyargı, hırsızlık, okuldan kaçma, sigara veya madde bağımlılığı, okul başarısızlığı veya yoğun kardeş rekabeti içerebilirler.

Davranış Bozukluğu Olan Çocuklarda Gözlenebilecekler

  •  Kolayca sinirlenir.
  •  Ebeveyn veya yetişkin isteklerine muhalefet gösterir.
  •  Sık sık öfke nöbetleri geçirin.
  •  Uzun süren öfke nöbetleri vardır.
  •  Disiplin etmek zordur.
  •  Tipik davranış stratejileri etkisizdir.
[ Modified: Wednesday, 7 July 2021, 1:31 PM ]